top of page

רעות ארז

Martha Graham

בפרויקט זה בחרתי לחקור ולהתמקד ברקדנית, אמנית, כוראוגראפית ומפתחת שיטת ריקוד: מרתה גראהם. גרהאם פיתחה את שיטתה תוך כדי תנועה (עבודה) ובניית כוראוגראפיות על מנת לסייע לרוקדים בלהקתה לרקוד את תנועותיה "נכון", כשברקע מהדהד המשפט: "הגוף אינו משקר, התנועה אינה משקרת".

על מנת להתאמן לפי שיטת מרתה גראהם, יש לזהות את מוקדי הדגשים בגוף, שמהם נוצרת התנועה: מהשכמות ,ממרכז הכובד )הפופיק( והאגן- להרגיש את חוט השדרה כקו מייצב, להתחבר לשורשים ולהקשיב לגוף .

בפרויקט זה בחנתי "התערבויות" (טכניקות דפוס, יציקות סילקון, חיתוכי לייזר) במשטחי טקסטיל שונים שיוצרים מגע משתנה בהתאם לתזוזה, שילובם בצורה ובחומריות הקלאסית והתאמתם למוקדי הדגש לפי שיטת גראהם.

יצרתי סקיצות לבגדי גוף (gramyourGRAHAM#) שפותחו למטרות סיוע למתאמנים לזהות אצלהם ולהרגיש בעדינות מהן נקודות הדגש, וכך, למעשה, לחזק את הקשר בין הגוף, לבגד ולתנועה והמודעות להם. בגדי הגוף הם למעשה טקסטילים סטטיים, אך באמצעות חיתוכי לייזר, הבלטות הם ניתנים לשינוי ונהפכים לדינמיים עם התנועה . בחזון, כל בגד גוף נתפר בהתאמה אישית כאשר המתאמן מגיע לסטודיו, עליו מסומנות נקודות העוגן ולפיו הנתונים האלו הוא נתפר.

צילום: אחיקם בן יוסף

bottom of page