top of page

ליאור וינטר ונועם רביד

Jain Kim

כאשר התבקשנו להתמקד בסופרטאית ידענו שאנו רוצות לבחור באשה ייחודית בעלת גוון מודרני, צבעוני ורענן. בחיפושנו נתקלנו בלא מעט ספורטאיות מרתקות אך שנתקלנו בספורטאית הצעירה ג‘ין קים גילנו עולם עשיר ומסקרן. ג‘ין קים מטפסת קירות צעירה בעלת תואר עולמי ומספר רב של זכייות ברחבי העולם.

עולם טיפוס הקירות משך את תשומת ליבנו מכמה מובנים, מגוון התנועה, החוזק והגמישות של המטפסים, הצבעוניות והאסטטיקה, והאופן שבו הספורט משתלב בעולם ונוגע במגוון רחב של האוכלסיה, ממקצוענים ועד חובבים. כחלק מהפרויקט חיפשנו היכן אנו יכולות לתרום ולשפר את איכות ותפקוד הספורטאית דרך פרטי הלבוש ובפרט הטקסטיל אשר נמצאים עלייה. מצאנו שבטיפוס קירות הכוח והגמישות הם תכונות חשובות כדי להצליח ושכלל שרירי הגוף מבצעים עבודה חשובה במהלך הספורט.

כחלק ממחקר ועבודה צמודה עם פיזיוטרפיסטית הגענו למסקנה שנתמקד בשרירים שמבצעים עבודה משמעותית בטיפוס הקירות והם השרירים הנמצאים ברגלים ובפלג התחתון. מצאנו שניתן לגרות את טווח התנועה של השריר על ידי מתיחה של בד וחזרתו כמו קפיץ אשר נמתח וחוזר לעצמו בחזרה.

מכיון שאנו עוסקות באריגה ראינו כאתגר וכיתרון לתכנן אריגים בעלי מתיחה לכיון אחד או לשני הכיוונים ועל ידי כך יכולת לשלוט במתיחת הבד באופן מדויק ולהתאים לכל שריר בד בעל המתיחה הנכונה לו. השרירים שעליו יוצמדו האריגים השונים יתמכו על ידי האריגים הנמתחים ויגרמו לשרירים גירוי להמתח יותר ובהתאם לכך יגידלו את מרחב התנועה של הספורטאית. במחקר בדקנו מתיחות רבות של האריג דרך המבנה או דרך החומר ומצאנו טווחי מתיחה רבים.

בעשיית הטייץ התמקדנו באופן ספציפי בכל שריר והגבלנו כל חלק בטייץ לשריר שמתחתיו באופן מדויק ובכך יצרנו מוצר שהוא טייץ המתאים לספורטאים שרוצים להרגיש נוח להגיע מבחינה פיזית לשיא היכולת שלהם על ידי גירוי השריר והרחבת טווח התנועה ובכך התוצאה של הגוף.

צילום: אחיקם בן יוסף

bottom of page